Telfort storing

Telfort storingen

Telfort is een van de bekendste providers die diensten aanbiedt zoals televisie en internet, maar ook telefonie en mobiele telefonie. Dit is wel het geval geweest sinds dat de namen Telfort en KPN met elkaar zijn gaan bundelen tot enkel KPN. KPN en Telfort werkten vroeger al 15 jaar samen en daardoor is er een fusie ontstaan tussen de twee bedrijven. Dit betekent dat je alle klachten die je hebt of de meldingen die je wilt maken nu dient te richten tot KPN. Dit is ideaal omdat je er nu geen rekening mee hoeft te houden dat je voor bijvoorbeeld diensten je moet richten tot Telfort en voor de verbinding je moet richten tot KPN zoals dat vroeger wel het geval was. De diensten en de lijninrichting waren vroeger gescheiden tussen de providers en nu is dat dus allemaal onder één dak komen te vallen.

Het netwerk van KPN is altijd een van de sterkste netwerken geweest in Nederland. Het heeft ook een groot dekkingsgebied, wat wil zeggen dat er haast geen plek in Nederland is waar geen diensten over de lijn van KPN kunnen worden geleverd. Dit geldt niet alleen voor de vaste diensten, maar ook voor het bereik met de mobiele telefoon. Een van de belangrijkste voordelen hieraan is dat er vele monteurs inzetbaar zijn voor het verhelpen van complexere problemen en dat er altijd kan worden gekeken naar geschikte oplossingen. Er kan een brede ondersteuning worden geboden op elk gebied en dat is natuurlijk helemaal ideaal.

Problemen met telefonie

Een van de meest verkochte diensten van Telfort is telefonie. Zowel als vaste lijn (via het modem) als mobiele telefoon heeft Telfort erg populair gemaakt. Vele mensen hebben nog een mobiel toestel van de provider waar ze dagelijks gebruik van maken. Daarnaast zijn er ook nog mensen die vaste telefonie als onderdeel hebben van hun Alles in 1 pakket. Natuurlijk kunnen bij deze diensten ook storingen optreden die verholpen zouden moeten worden. Denk hierbij aan het niet kunnen bellen of niet gebeld kunnen worden, of misschien wel dat het geluid tijdens de gesprekken niet helemaal optimaal is. Daarnaast zijn er ook mensen die hinder ondervinden bij het gebruik van hun mobiele telefoon. Bij deze laatste problemen kan de provider altijd wel met je meekijken naar de instellingen, maar is er in sommige gevallen ook een verwijzing naar de fabrikant van het toestel noodzakelijk. Dit kan bijvoorbeeld zijn wanneer er vragen zijn over de garantie en dergelijken.

Een algemene storing

Men is snel geneigd om contact op te zoeken met de Klantenservice van de provider wanneer er maar even iets niet goed werkt. Maar je kunt jezelf, maar ook zeker de Klantenservice een handje helpen door vooraf al een goede analyse te maken. Deze analyse zorgt ervoor dat je vooraf al een beetje dingen hebt uitgeprobeerd om het probleem te verhelpen. Zo kan het zijn dat de bekabeling niet goed is aangesloten of dat er gebruik is gemaakt van de verkeerde kabels. Ook is het mogelijk dat er binnenshuis iets is wat het signaal verstoort waardoor er geen optimaal gebruik kan worden gemaakt van de diensten. Ditzelfde geldt voor een mobiel toestel. Het is bijvoorbeeld logisch dat je niet kan bellen wanneer je per ongeluk vliegtuigstand nog aan hebt staan.

Is het inderdaad zo dat er geen sprake is van een algemene storing (dit is te volgen op de website van KPN) of dat je van alles zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen, dan kun je altijd contact opnemen met de Klantenservice van KPN. Dit doe je door telefonisch contact met hen op te nemen of gebruik te maken van de chatoptie. Daarnaast kun je ook inloggen in je eigen Mijn KPN-omgeving en is het zelfs mogelijk om via het forum contact op te nemen met de afdelingen van de KPN-klantenservice. Ook al is KPN een van de grootste aanbieders en is Telfort daar een trots onderdeel van, een storing kan altijd optreden

Telfort storing melden

Problemen met het internet

Of je nu problemen hebt met bekabeld internet of wanneer je geen goed gebruik kan maken van het internet via de WIFI-verbinding, beide storingen kunnen er vervelend zijn, zeker wanneer je bijvoorbeeld via webmail je mail wilt gaan doen. Vooral wanneer je het internet ook voor zakelijke doeleinden gebruikt. Het internet kan worden gekenmerkt als een van de belangrijkste media onderdelen die je je tegenwoordig kan voorstellen. 

Bijna al onze apparaten zijn verbonden met het internet en ook verkrijgen wij vaak onze entertainment via het internet. Als hier een storing mee is dan is dat een zeer vervelend probleem. Wat voor problemen kun je allemaal hebben met het internet? Een van de meest voorkomende problemen is dat er helemaal geen verbinding kan worden gemaakt. De oorzaak hiervoor kan liggen bij verkeerde instellingen of bij een instabiel netwerk. 

Daarnaast kan er ook steeds uitval optreden. Dit heeft dan vaak te maken omdat er een probleem kan zijn met de bekabeling, bij het ontvangst van het WIFI-signaal of doordat er een storing zit in de centrale.

Problemen met televisie

Er komen natuurlijk ook televisieproblemen voor bij Telfort. Dit is onvermijdelijk. Vroeger werd er televisie gekeken over de kabel of werd er gebruik gemaakt van een antenne. Maar dat is al lang niet meer het geval. Ook televisie is nu afhankelijk van het internet. Door middel van een digitale televisieontvanger wordt het televisiekijken mogelijk gemaakt. 

Doordat er wel eens storingen kunnen optreden met het internet kan het ook zijn dat je hinder ondervindt met het kijken naar de televisie. Ook kunnen er losstaande problemen optreden zoals bijvoorbeeld instellingen die niet goed zijn met de ontvanger, foutcodes die naar voren komen of misschien wel een geheel defect televisiekastje. Voor al deze problemen zijn er oplossingen te vinden en zijn de problemen vaak makkelijk en snel te verhelpen.

Problemen met telefonie

Een van de meest verkochte diensten van Telfort is telefonie. Zowel als vaste lijn (via het modem) als mobiele telefoon heeft Telfort erg populair gemaakt. Vele mensen hebben nog een mobiel toestel van de provider waar ze dagelijks gebruik van maken. Daarnaast zijn er ook nog mensen die vaste telefonie als onderdeel hebben van hun Alles in 1 pakket. Natuurlijk kunnen bij deze diensten ook storingen optreden die verholpen zouden moeten worden. 

Denk hierbij aan het niet kunnen bellen of niet gebeld kunnen worden, of misschien wel dat het geluid tijdens de gesprekken niet helemaal optimaal is. Daarnaast zijn er ook mensen die hinder ondervinden bij het gebruik van hun mobiele telefoon. Bij deze laatste problemen kan de provider altijd wel met je meekijken naar de instellingen, maar is er in sommige gevallen ook een verwijzing naar de fabrikant van het toestel noodzakelijk. Dit kan bijvoorbeeld zijn wanneer er vragen zijn over de garantie en dergelijken.

Telfort klantenservice & storing melden

Hieronder kan je reageren wanneer je last hebt van een storing.

1 gedachte over “Telfort storing”

  1. Heb geen wifi meer. Lampjes kleuren rood, moet wit zijn in de meterkast. Ook na een aantal minuten dat de stekkers eruit gehaald zijn en dan weer opnieuw opstarten.

    Beantwoorden

Plaats een reactie