T-Mobile storingen

Over T-Mobile

T-Mobile is misschien wel een van de bekendste providers die er is. De provider biedt de meest veelzijdige diensten aan, waaronder mobiele telefonie en vaste diensten voor thuis of kantoor zoals vaste telefonie, internet en televisie. Deze diensten worden aangeboden over een sterk netwerk en daarnaast zijn de prijzen van de abonnementen voor vele consumenten goed betaalbaar. De diensten zijn vrij toegankelijk en daarnaast kun je altijd rekenen op de betrouwbare klantenservice. 

Bekijk hier de actuele storingen bij T-Mobile >>

Net zoals bij andere providers kan het natuurlijk bij T-Mobile ook wel eens voorkomen dat er storing optreedt. Het betreft immers de techniek waarmee je te maken hebt en waar wel eens problemen met kunnen zijn. T-Mobile is een provider die er altijd wel moeite voor doet om het aantal storingen altijd zoveel mogelijk probeert te beperken. 

Wanneer je te maken krijgt met een storing, dan is het natuurlijk wel zo handig dat je weet waar je dan terecht kunt of hoe je de storing zo snel mogelijk opgelost krijgt. Een goede analyse maken van het probleem is dan een goed begin. Soms lijkt iets te worden veroorzaakt door een storing, maar is dat niet altijd het geval. Soms heeft het ook te maken met een verkeerde instelling of een probleem dat een hele andere oorzaak heeft dan waar de provider iets aan kan doen.

Problemen met het internet

Internet behoort tot een van de basisbehoeften van het leven. Doordat bijna al onze diensten zijn verbonden met het internet kan er wel gesteld worden dat we er haast niet zonder kunnen. Veelvoorkomende problemen met het internet kunnen zijn een verbrekende verbinding of helemaal geen internet of een slecht signaal. Ook dit soort problemen zijn vaak te wijten aan de apparatuur dat wordt gebruikt zoals bijvoorbeeld een modem. 

Maar ook kan het zijn dat het onderliggende probleem veel verder gaat. Dit kan zelfs gaan tot en met de kabels onder de grond, waarbij er bijvoorbeeld sprake kan zijn van kabelschade. Vaak is het dan nodig dat er een monteur langskomt. Een kabelschade kan vaak pas worden verholpen wanneer er gegraven wordt. Soms is hier zelfs een vergunning van de gemeente voor nodig. In dit laatste geval wordt er gesproken over een grote storing die maar zelden voorkomt.

Bekijk hier de speedtest.

Problemen met bellen

T-Mobile is ook een provider die telefoniediensten aanbiedt. Dit geldt voor zowel de vaste telefonie als de mobiele telefonie. Bij beide kunnen zich problemen voordoen die je niet makkelijk zelf op kan lossen. Zo kan het zijn dat er helemaal niet gebeld kan worden of in gebeld kan worden. Dit kan liggen aan het telefoontoestel maar natuurlijk ook aan het netwerk. Daarnaast kunnen er ook andere oorzaken zijn voor de problemen die je met het bellen kan ervaren. Zo kunnen er ook invloeden zijn van binnenshuis die ervoor zorgen dat er niet gebeld kan worden.

Het analyseren van het probleem

T-Mobile biedt diensten aan zoals telefonie, televisie en internet, maar ook diensten zoals mobiele telefonie waarbij ook telefoontoestellen worden geleverd met bijbehorende abonnementen. Bij al deze diensten kunnen storingen optreden. Voordat je contact opneemt met de Klantenservice is het altijd aan te raden eerst te kijken naar wat je zelf al hebt kunnen ontdekken waar een provider bijvoorbeeld niks aan kan doen. Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar heel vaak vergeten mensen te controleren of de stekker van de stroomtoevoer wel juist is ingeschakeld. 

Daarnaast kan het ook zijn dat er een stroomonderbreking is geweest. Hierdoor kan een modem op stand-by komen te staan waardoor je nu geen internetverbinding hebt. Dit zijn altijd zaken die je vooraf zelf kunt controleren voordat je zoekt naar een oplossing voor een probleem die makkelijk zelf op te lossen is. Daarnaast is het ook altijd goed om te kijken naar hoe lang de problemen zich al voordoen. Dit kan de Klantenservice medewerker ook helpen bij het analyseren van het probleem en het bieden van de juiste oplossing.

Bekijk hier de storingskaart van het mobiele netwerk >>

Problemen met de televisie

Een van de problemen die je kan ondervinden met het gebruik van de televisiediensten is dat je bijvoorbeeld te maken krijgt met blokkerig beeld. Waar vroeger vooral televisie werd gekeken via de antenne, wordt er nu televisie gekeken via een internetverbinding. Door middel van een televisieontvanger is het nu mogelijk om televisie te kijken. 

Maar doordat je te maken hebt met een internetverbinding kan het natuurlijk zijn dat het signaal niet goed genoeg is waardoor je op televisie blokkerig beeld krijgt. Daarnaast kan het ook zijn dat je helemaal geen verbinding kan maken met de televisie of dat de zenders niet goed gevonden kunnen worden. Vaak zijn er makkelijke instellingen in te stellen of een controle nodig van de internetverbinding die de storing kunnen analyseren en verhelpen.

Storingen oplossen

T-Mobile heeft handige pagina’s waarbij je kunt opzoeken of er een algemene storing aan de hand is. Deze pagina is altijd actueel en laat precies zien met welke diensten er storingen zijn waar je rekening mee kunt houden. Daarnaast zijn er ook pagina’s die je kunt doorlopen met daarin de stappenplannen die van toepassing zijn op de verschillende storingen. Door de verschillende stappen door te lopen kom je makkelijk bij de oplossingen uit die van toepassing zijn bij het probleem. 

Wanneer je er niet helemaal uitkomt, kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de Klantenservice. Zo kun je inloggen in je eigen ‘mijn’ omgeving of je kan bellen met de Klantenservice.

Daarnaast kiezen veel mensen er ook voor om contact op te nemen met de Klantenservice door hen via de Chat te benaderen. Dan krijgen ze vaak sneller antwoord.




Klantenservice

De Klantenservice van T-Mobile staat er altijd voor open op samen met jou op zoek te gaan naar een oplossing. Vergeet niet om zelf ook wat voorwerk te doen door het probleem goed te analyseren.

Storing T-Mobile Webcare

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *